Plynulý prechod

04.11.2009 18:09

„Vodíkový motor nie je taký účinný ako pohon s elektromotorom napájaný energiou z vodíkových palivových článkov, no štrukturálne je veľmi podobný klasickému benzínovému motoru. Je teda výrazne lacnejší. V porovnaní s palivovými článkami predstavujú vodíkové vozidlá s duálnym palivovým systémom plynulejší a prijateľnejší prechod k vodíkovej ére. Za normálnych okolností je totiž takéto vozidlo poháňané vodíkom, keď ho spotrebuje a nemá kde dotankovať, môže pokračovať na benzín. To pri vozidlách s palivovými článkami absolútne nepripadá do úvahy. Práve preto sa teraz v Mazde sústreďujeme na dvojpalivové vozidlá schopné spaľovať benzín aj vodík,“ povedal Akihiro Kashiwagi, vedúci projektu vodíkových áut. Seita Kanai, bos všetkých výskumno-vývojových stredísk Mazdy, zároveň dodal, že súčasne pracujú aj na palivových článkoch.